ساعت پایان فعالیت قطار شهری مشهد تغییر کرد (۲۲ خرداد ۱۴۰۳) تجلیل از خادمان طرح «قرار زیارت» شهرداری مشهد  تشکل‌های مردمی، رکن اصلی برنامه‌های فرهنگی اجتماعی مدیریت شهری مشهد توضیحات سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد درباره صحن امروز شورا(۲۱ خرداد ۱۴۰۳) + فیلم ثبت ۱۵ روز هوای پاک از آغاز سال ۱۴۰۳ تاکنون (۲۱ خرداد ۱۴۰۳) | افزایش سه‌برابری هوای پاک نسبت به سال گذشته شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از تاخیر برخی از خطوط اتوبوسرانی در مشهد + پاسخ امداد گیاه و هرس درختان بیشترین درخواست مشهدی ها از سامانه جامع فضای سبز شهرداری توضیحات شهردار مشهدمقدس در جلسه علنی شورای شهر مشهد درخصوص سیلاب اخیر درباره کوچه «حاجی تقی»؛ فرعی طبرسی ۲۷ مشهد که قدمتی ۵۰۰ ساله دارد در صدوشانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد چه گذشت؟ (۲۱ خرداد ۱۴۰۳) | از تذکر اعضای شورای شهر تا پاسخ شهردار مشهد + فیلم کوچه میثاق ۵ مشهد نیاز به اصلاح هندسی ندارد همراهی مدیریت شهری با ۷۰ پروژه زائرسرای ارزان قیمت «توس، مهرگان و رضویه»؛ ۳ شهر جدید در همسایگی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۲۵۷ موتورسوار به‌دلیل نداشتن کلاه ایمنی توقیف شدند (۲۱ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی و میدان شهید فهمیده مشهد (۲۱ خرداد ۱۴۰۳) تخفیف ۳۰ درصدی عوارض ساختمانی تمدید نمی‌شود | مهلت تا پایان خردادماه تشکیل کمیته برخورد با متخلفان آبگیری سدهای مشهد افزایش استفاده از ظرفیت دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد از ۲درصد به ۴درصد درباره مزرعه «محمدآباد» و کال «قره خان» مشهد| نگاهی به بیرون دروازه پایین خیابان مشهد منازل ساکنان شهرک صبا مشهد بعد از ۲۵ سال سند دار شد تدوین برنامه عملیاتی شهرسازی برای منطقه ثامن مشهد
سرخط خبرها

پاسخ رئیس بیمارستان «اکبر» مشهد به گلایه‌های شهروندان | پزشک کم نداریم، نیروی پشتیبانی را افزایش می‌دهیم

  • کد خبر: ۱۱۱۷۵۰
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
  • ۳
پاسخ رئیس بیمارستان «اکبر» مشهد به گلایه‌های شهروندان | پزشک کم نداریم، نیروی پشتیبانی را افزایش می‌دهیم
دکتر سیدعلی جعفری، رئیس بیمارستان اکبر مشهد گفت: در بخش پزشک دغدغه چندانی نداریم، اما قبول می‌کنیم که در بخش پشتیبانی و کارکنان درمانگاه افزایش نیروی انسانی نیاز است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ باید برای شنیدن دلایل و توضیحات پای صحبت رئیس بیمارستان بنشینیم. دکتر سیدعلی جعفری باحوصله پاسخگوی سؤالات است. هرآنچه را به کمبود‌های بیمارستان برمی گردد بر عهده می‌گیرد و آنچه را از اختیارات آن‌ها خارج است توضیح می‌دهد. توضیحاتش را درباره اهمیت این بیمارستان آغاز می‌کند: بیمارستان اکبر بزرگ‌ترین بیمارستان پذیرش کننده کودکان در ردیف بیماری‌های تخصصی و فوق تخصصی در شرق کشور است و از بسیاری استان‌ها و همچنین کشور‌های همسایه مانند افغانستان و عراق به ما مراجعه می‌کنند.

اکنون در بخش پزشک دغدغه چندانی نداریم، زیرا تعداد متخصص و فوق تخصص موجود پاسخگوی نیازهاست، اما قبول می‌کنیم که در بخش پشتیبانی و کارکنان درمانگاه افزایش نیروی انسانی نیاز است.

به گفته او پیش از شیوع کرونا این بیمارستان پاسخگوی جمعیت بسیاری بوده که در ایام شیوع، مراجعات به شدت کاهش پیدا کرده است به جز موارد بسیار وخیم. او سیستم نوبت دهی اینترنتی را مزیت مرکز درمانی می‌داند و می‌گوید: طبیعی است که باوجود اینترنتی شدن نوبت دهی هم بخشی از مشکلات رفع نشود؛ زیرا طبیعت مراکز درمانی با ارجاع فراوان بیماران روبه روست. نوبتی که به صورت حضوری گرفته می‌شود، همان نوبت اینترنتی است، اما ممکن است به دلیل تأخیر پزشک یا قطعی اینترنت زمان انتظار قدری طولانی شود.

نسخه نویسی الکترونیک، دلیل تأخیر

رئیس بیمارستان اکبر به طرح نسخه نویسی الکترونیک اشاره می‌کند که طرح بسیار خوب و مؤثری است و از بسیاری جهات به نفع بیمار و پزشک رقم خورده است، ولی اثرات منفی آن را هم متذکر می‌شود: رسالت ما به عنوان متولی مرکز، فراهم کردن فضا، تأمین تجهیزات سخت افزاری و آموزش کارکنان و پزشکان بوده که به خوبی انجام گرفته، اما وقتی خطوط اینترنت کند است یا سایت سازمان‌های بیمه گر مدام دچار قطع ووصل شدن است، طولانی شدن انتظار مراجعان اولین نتیجه آن خواهد بود که به بخش‌های دیگر همچون داروخانه، آزمایشگاه و رادیولوژی هم تسری پیدا می‌کند.

دکتر جعفری خاطرنشان می‌کند: ما متوجه اتلاف وقت مراجعان و تأخیر در ساعت اعلام شده هستیم، اما این مشکلات ارتباطی با بیمارستان ندارد. یک لحظه قطعی در اینترنت و سایت‌ها می‌تواند مدت طولانی مراجعان را برای گرفتن نسخه و مراحل درمان معطل کند. البته هر فرایند بزرگ و خوبی که قرار است اجرا شود در ماه‌های اول اجرا ممکن است چالش داشته باشد، اما باید در جهت رفع آن اقدامات لازم صورت بگیرد.

تأمین پارکینگ در تعهد هیچ مرکز درمانی‌ای نیست

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر درباره گلایه دیگر مراجعان نسبت به نبود پارکینگ رایگان می‌گوید: به طورکلی هیچ مرکز درمانی و بیمارستانی‌ای تعهدی درباره تأمین خودرو مراجعان ندارد و فراهم کردن این مکان برعهده سازمان‌های دیگر مانند شهرداری است.

همچون کاری که برای بیمارستان امام رضا (ع) انجام شد. آن بخش از پارکینگ بدون هزینه بیمارستان مربوط به کارکنان است که باتوجه به وجود دو بیمارستان کنار هم تعدادشان کم نیست. پارکینگ عمومی را به بخش خصوصی واگذار کردیم که هزینه‌های خودش را دارد.

دکتر جعفری درباره مرکز اقامت همراهان هم همین نظر را دارد: ایجاد همراه سرا در تعهد بیمارستان‌ها نیست، اما خیران یا مدیریت شهری می‌توانند چنین فضایی را برای مراجعان ایجاد کنند. یک مرکز همراه سرا در نزدیکی بیمارستان قرار دارد که همراهان را به آنجا ارجاع می‌دهیم، اما به دلیل اینکه بیمار کودک است و اعضای خانواده تمایل به حضور در بیمارستان دارند، تعداد کمی به آن مراجعه می‌کنند.

افتتاح مرکز اقامت مادران تا یک ماه دیگر

او البته برای همراهان بیماران به خصوص مادران خبر خوب هم دارد و می‌گوید: با وجوداینکه بیمارستان هیچ مسئولیت و توان مالی‌ای دراین باره ندارد، با همکاری یکی از خیران در حال ساخت فضای بالای درمانگاه به مساحت ۴۵۰ مترمربع هستیم که مکان در شأن مادرانی باشد که فرزندانشان در آی سی یو بستری هستند. این مکان به احتمال زیاد تا یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

او این را هم یادآور می‌شود که در مجموع بیمارستان اکبر به دلیل حضور کودکان و حساسیت‌های آنان شرایط خودش را دارد و نباید شلوغ و پرازدحام باشد.

بستری شدن روزانه ۲۰ بیمار جدید

وی به طور نمونه به آمار پذیرش بیمارستان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره می‌کند و می‌گوید: در این مدت تعداد مراجعه به تریاژ و درمانگاه بیماران سرپایی بیش از ۲۲۰ نفر، تعداد بیماران بستری ۲۲ نفری تعداد بستری در اورژانس ۱۸ نفر است که به نسبت آمار روزانه ۵۰۰ تا هزار نفر، بسیار کمتر است. میانگین بستری‌های جدید به طور معمول روزانه بیست بیمار است.

مشکلات ساختمان را می‌پذیریم

او ضمن پذیرش دیگر مشکلات مورد گلایه مراجعان می‌گوید: درباره مشکلات مرتبط با تهویه و نور لحظه به لحظه در حال رفع هستیم، ولی بروز بعضی از حوادث و رخداد‌ها در بیمارستان یک بار هم زیاد است و این مسئله برای مراجعان حساسیت برانگیز است. وجود مشکلات گاه به گاه را قبول داریم و در جهت رفع آن اقدام می‌کنیم. همان اعتراضات هم ارتباط تنگاتنگی با مدت زمان حضور مراجعان پیدا می‌کند که باز هم یکی از دلایل انتظار همان نسخه نویسی الکترونیک و روز‌های شلوغی درمانگاه است.

هم متخصص داریم هم فوق تخصص

دکتر جعفری ساعات حضور پزشک متخصص را در بیمارستان ۲۴ ساعت اعلام می‌کند: پزشک متخصص تا ساعت ۱۲ شب حضور دارد. از این ساعت تا ۸ صبح هم دستیاران تخصصی ارشد سال دوم و سوم کودکان بیماران را ویزیت می‌کنند؛ برای همین اگر بیماری بدحال باشد به درمانگاه اورژانس هدایت می‌شود. البته تعداد عمده مراجعان بین ساعت ۵ عصر تا ۱۰ شب است.

وی همچنان که به افزایش دوبرابری پزشکان متخصص اشاره می‌کند از تلاش‌های مداوم برای جذب کمک‌های خیران و افزایش رضایت مراجعان هم یاد می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
0
0
از پرستارهای اورژانس خانم محمدی ، فوق العاده پرستار خوب و زحمتکشی بودن. خدا خیرشون بده. برعکس خیلی از پرستارهایی که بچه مریض براشون مهم نبود و اصلا وظیفه شون رو انجام نمیدادن و ژست رییس بیمارستان رو میگرفتن
از خدا آرزوی سلامتی برای همه بچه های مریض رو دارم و انشالله به گیر این نا مردا نیفتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
0
1
بسیار بیمارستان افتضاحی است ،فقط لج و لجبازی با بیمار وهم راهی بیمار میکنند بچه آسم شدید داشت به خدماتی با لحن مؤدبانه گفتم این بوی وایتکس ریه بچه رو تحریک می‌کنه بیشتر لج کرد فقط شیفت صبح بچه ویزیت شده اکسیژن خونش داره میاد پایین ولی کسی جوابگو نیست
خانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
0
0
پرستارهای بخش آی سیو 1، واقعا بی مسئولیت هستن. بچه من جونش به خطر افتاد بخاطر توجه نکردن به حرفامون. شیفت شب رفته پرستار خوابیده. آخه اگر نمیتونین به وظیفتون عمل کنین ازین شغل بیاین بیرون جون بچه های مریض رو به خطر نندازین.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->